Rotterdam The Hague Airport bundelt advertentiekracht in Schiphol Group

Rotterdam The Hague Airport bundelt vanaf dit jaar haar krachten op het gebied van adverteren binnen de hele Schiphol Group. RTHA gaat samenwerken met de drie luchthavens van Royal Schiphol Group: Eindhoven Airport, Schiphol en -na opening- Lelystad Airport.

Als eerste start de samenwerking in de Group met Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport. Lelystad Airport volgt bij opening van de luchthaven. Door de samenvoeging van de mediamogelijkheden wordt de nationale adverteerdersmarkt nog beter bediend.

Maarten van Maaren, Director Media bij Amsterdam Airport Schiphol: “Reizigers brengen na het inchecken en de security controle vaak geruime tijd door op een luchthaven. Dit biedt ultieme mogelijkheden voor merken om met (potentiële) klanten in contact te komen. Door ons portfolio nu uit te breiden met mediamogelijkheden op onze regionale luchthavens, bieden we naast een groter bereik ook een interessant platform om met relevante gesponsorde content, ervaringen te creëren die waarde toevoegen aan de passagiersreis. Daarnaast past dit ook helemaal in de visie van Royal Schiphol Group om de krachten te bundelen en synergie te behalen tussen de Nederlandse luchthavens. We kijken er naar uit om mooie samenwerkingen met merken neer te zetten.”

Schiphol Media is de eigen in-house mediaorganisatie die in, op en rond de luchthaven een verscheidenheid aan advertentie- en promotiemogelijkheden biedt in de vorm van onder andere digitale schermen, promotie- en pop-up locaties op de luchthaven.