Rotterdam The Hague Airport is te zien in de film Marokkaanse Bruiloft

Vanaf donderdag 2 juni is de nieuwe Johan Nijenhuis-bioscoopfilm Marokkaanse Bruiloft in alle bioscopen in Nederland te zien. De film is vorig jaar juli met een aantal scenes op Rotterdam The Hague Airport opgenomen. Via onze social kanalen geven we gratis bioscoopkaarten aan onze volgers. Deze actie loopt sinds deze week op Facebook en Instagram. Maar daarnaast zie je ons RTHA-logo op de perswand op de officiële premièreavond van de film in Pathé Tuschinski in Amsterdam op 30 mei, staan we op de filmposter en zie je ons in de aftiteling.

In Marokkaanse Bruiloft zien we ‘Mocro Maffia‘ ster Walid Benmbarek voor het eerst van zijn romantische kant. Naast hem speelt Soumaya Ahouaoui haar eerste grote filmhoofdrol en maakt zangeres Numida el Morabet haar acteerdebuut. Andere grote rollen zijn er onder anderen voor Nora el Koussour, Pip Pellens, Nabil Aoulad Ayad, Liza Sips en Tjebbo Gerritsma.

Na films die ander andere gedraaid werden op Cuba, in het Italiaanse Toscane en in Miami neemt regisseur Johan Nijenhuis de kijker nu mee in de moderne- en veelkleurige Marokkaanse cultuur. Johan Nijenhuis: “Met vier flinke trouwfeesten is dit  mijn grootste bruiloftsfilm geworden. De film heeft een enorme Marokkaanse bruiloft, een hennafeest, een Hollands trouwfeest en als klap op de vuurpijl een kleurrijke trouwpartij in de prachtige ‘blauwe stad’ Chefchaouen in Marokko. We hebben bijna dagenlang feesten gefilmd en dat  feestje zie je terug op het grote doek.”

Over de film Marokkaanse Bruiloft
Yasmine heeft maar één droom: een succesvol advocaat te worden. Ze werkt er keihard voor, maar haar omgeving maakt zich zorgen om haar vrijgezelle status. Een man vang je nu eenmaal eerder met een kookboek dan met een wetboek. Aangemoedigd door haar vriendinnen dwingt Yasmine zichzelf om open te staan voor de liefde en dan vindt ze plots niet één, maar zelfs twee leuke mannen op haar pad. Terwijl in haar omgeving het ene na het andere bruiloftsfeest gevierd wordt, groeien Yasmine’s twijfels. Waar de succesvolle arts steeds meer op haar zenuwen werkt, is de stoere monteur ineens haar cliënt in de rechtbank. Hoe weet ze zeker dat ze de juiste keuze maakt?