Services en informatie

Vertrek je binnenkort vanaf onze luchthaven? Hier lees je meer over onze informatiebalie, Silent Airport Policy en de services die wij bieden voor mindervaliden.

Informatiebalie

De informatiebalie bevindt zich in de centrale hal van onze luchthaven. Onze informatiemedewerkers helpen jou graag met jouw vragen over de voorzieningen op de luchthaven en jouw vliegreis. Bovendien geven ze je ook met alle plezier stadsinformatie over Rotterdam en Den Haag en het openbaar vervoer.

Openingstijden:
Dagelijks geopend vanaf 07.00 uur tot het afhandelen van de laatste vlucht.

Silent Airport Policy

Wij zijn een “Silent Airport”, maar wat betekent dit?
Op onze luchthaven vinden er geen omroepberichten van vluchten plaats. Passagiers worden verzocht de vluchtinformatieschermen in de naaste omgeving te raadplegen (Silent Airport Policy).

Het grote aantal omroepberichten op onze luchthaven werd zowel door passagiers als medewerkers als storend ervaren. In goed overleg met diverse partijen is besloten om het grootste gedeelte van de omroepberichten te staken. Er worden dus geen boardingcalls meer gedaan en ook de vluchten die arriveren worden niet meer omgeroepen.

Wat wordt er nog wel omgeroepen?
* Ieder half uur om .15 en .45 uur : Boardingcalls worden niet gegeven. Raadpleeg de schermen voor de juiste vluchtinformatie.
* Informatie met betrekking tot vertragingen
* Passagiers die eventueel omgeroepen moeten worden

Mindervaliden

Wij bieden assistentie voor iedereen die moeite heeft zich op de luchthaven zelfstandig voort te bewegen en/of gebruik te maken van de faciliteiten. De medewerkers van Aviapartner staan op de luchthaven klaar om je te helpen.

Vertrek
Heb je assistentie nodig op de luchthaven? Geef dat meteen aan bij de boeking van je ticket of reis. Je luchtvaartmaatschappij of het reisbureau geeft dit aan ons door. Je kunt assistentie ook gemakkelijk direct bij ons aanvragen. Hieronder lees je precies hoe je dit regelt.

Stuur een e-mail naar ticketing@aviapartner.aero. Hier vermeld je in ieder geval het volgende: 

  • Jouw persoonsgegevens
  • Jouw beperking/handicap
  • Vluchtnummer en datum van vertrek 
  • Verwachte aankomsttijd op de luchthaven 
  • Hoe je naar de luchthaven komt
  • Eventueel een mobiel nummer en nadere informatie over jouw rolstoel 

Wij zorgen er in samenwerking met Aviapartner voor dat je assistentie wordt geregeld. Dit gaat altijd in nauw overleg met de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt. 

Ook tref je voor de ingang van het luchthavengebouw speciale informatiezuilen, ook hier is het aanvragen van assistentie mogelijk.

Let op! Wanneer assistentie niet of te laat wordt aangevraagd, dan voorziet de verordening dat de luchthaven enkel een redelijke inspanning zal leveren om de assistentie conform de kwaliteitseisen te leveren. Dit betekent dat de luchthaven niet verantwoordelijk kan worden gesteld indien de passagier niet op tijd in het vliegtuig arriveert.

Aankomst
Vlieg jij vanaf jouw bestemming weer terug naar onze luchthaven? Ook dan kun je assistentie aanvragen. Wij verzoeken je vriendelijk dit aan te geven bij de boeking van je ticket of reis. Je luchtvaartmaatschappij of het reisbureau geeft dit aan ons door. Aviapartner ontvangt in dit geval informatie van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt, zodat ook bij terugkeer op de luchthaven assistentie kan worden verleend. 

Faciliteiten op de luchthaven voor mindervaliden
De belangrijkste voorzieningen op onze luchthaven zijn gelijkvloers. Door middel van automatische deuren, liften, verlaagde stoepranden, invalidenparkeerplaatsen en aangepaste toiletten is de luchthaven goed toegankelijk voor mindervaliden. Zowel voor als na de security check bevinden zich toiletten voor mindervaliden, die voor jou vrij toegankelijk zijn. Deze staan duidelijk aangegeven middels bebording, anders wijst een luchthavenmedewerker je graag de weg.

Parkeren voor mindervaliden: wat zijn de mogelijkheden?
Beschik je over een mindervaliden parkeerkaart? Dan kun je jouw auto parkeren op parkeerterrein P2. Parkeerterrein P2 bevindt zich direct voor het luchthavengebouw. Parkeerplaatsen voor mindervaliden zijn op dit terrein te herkennen aan het internationale symbool voor mindervaliden. Wij verzoeken je vriendelijk de mindervalidenkaart achter de voorruit van je auto te plaatsen wanneer je gebruik maakt van een mindervaliden parkeerplaats. Reserveren van een mindervaliden parkeerplaats is helaas niet mogelijk. 

Parkeertarieven
Je betaalt het reguliere parkeertarief (van P1, P1a en P3). Bij terugkomst op de luchthaven kun je op vertoon van je parkeerkaart, boardingpass en mindervaliden parkeerkaart afrekenen bij de informatiebalie in de centrale hal van het luchthavengebouw.  

Assistentie vanaf jouw parkeerplaats 
Wanneer je vanaf de parkeerplaats assistentie nodig hebt en dit van tevoren niet hebt aangevraagd, dan kun je dit melden voordat je de parkeerplaats oprijdt, via de intercom waar je je parkeerkaart uithaalt.

Heb je vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op via (0)10 446 34 44 of stuur een e-mail naar info@rtha.com

Sunflower Keycord
Niet alle beperkingen zijn zichtbaar. Daarom (h)erkennen wij het sunflower keycord. Dit keycord maakt onzichtbare beperkingen van passagiers zichtbaar, zodat ze de extra aandacht en ondersteuning krijgen die ze nodig hebben.

Wil je meer weten over dit keycord, of wil je een keycord bestellen? Dit kan via: https://www.iamnotjustalabel.nl/shop.

Blijf op de hoogte!