Reserveer
jouw parkeerplaats

Bekijk parkeerplattegrond
Veelgestelde vragen

De luchthaven is ook op andere manieren goed bereikbaar. Zo kun je gebruik maken van het openbaar vervoer: de bus stopt direct naast het luchthavengebouw. Daarnaast kun je gebruik maken van de officiële Rotterdam Airport Taxi. Of je kunt je laten afzetten op een van de Kiss & Ride vlakken voor het luchthavengebouw. Ook is de luchthaven goed bereikbaar met de motor, scooter of de fiets. Op onze website vind je meer informatie over de bereikbaarheid van onze luchthaven.

Houd rekening met onze buren
Vakantiegangers parkeren helaas regelmatig hun auto in de wijken rondom de luchthaven. Bewoners in onder andere Overschie en Schiebroek ervaren hinder, doordat parkeerplaatsen soms voor langere tijd bezet zijn. Op verschillende websites wordt het parkeren in de wijk aangemoedigd door andere reizigers bijvoorbeeld. Als het lukt, laten we deze berichten verwijderen of reageren we op dezelfde website met het bericht dat parkeren in de wijk niet de bedoeling is. Parkeerplaatsen in de wijk zijn voor bewoners en niet voor reizigers, dus houd alsjeblieft rekening met onze buren.

Het is mogelijk om op onze parkeerterreinen gebruik te maken van elektrische laadpalen. Deze plekken kun je niet reserveren, maar als er een laadpunt vrij is, kun je deze gebruiken. Het starttarief bedraagt €0,50 en is daarna €0,70 per kWh (tarieven zijn inclusief 21% BTW).

Alleen op personeel parkeren en parkeerterrein P5 beschikken we niet over elektrische laadpalen.

De autoverhuurbalies van diverse autoverhuurbedrijven zijn gevestigd in het kantoorgebouw Bel air, links naast de terminal. Voor de huurauto’s is een aparte parkeerplaats ingericht. Kom je een huurauto terugbrengen? Volg dan de bewegwijzering op de luchthaven.

Voor meer informatie kun je terecht bij een van onze partners:
Avis
Europcar
Hertz
Sixt

Als een reservering compleet is afgerond en betaald, ontvang je automatisch en binnen een uur een bevestiging op het opgegeven emailadres. We raden je altijd aan om in de mappen ‘Ongewenste e-mail’ of ‘Spambox’ te kijken van jouw emailaccount.

Mocht je ook daar geen bevestiging vinden, dan kun je op onze website een nieuwe bevestigingsmail laten verzenden. Ga  hiervoor naar ‘beheer mijn reservering’ en kies voor ‘verstuur mijn bevestiging’.

Voorafgaand aan je reis kan je tot 24 uur van te voren jouw reservering wijzigen. Dit doe je via de Beheer mijn reservering module.

Als je tijdens jouw reis jouw reservering wilt verlengen: dan kan je jouw reservering niet online verlengen. Wij raden je aan om de huidige reservering te laten staan en bij terugkomst je parkeerkaartje bij de betaalautomaat (tegenover de terminal) in te steken en hier het extra bedrag af te rekenen.

Bekijk alle veelgestelde vragen